Gedurende het 1ste jaar kleuteronderwijs kregen we, tijdens de lessen beeld, volgende opdrachten.
De eerste opdracht was het tekenen van fruit op verschillende manieren: schilderen met bister, met vetkrijt, kleurpotloden en houtskool.
Het moest zo ‘echt’ mogelijk afgebeeld zijn, met alle details. De diepte en de schaduwen moesten we voldoende weergeven op ons blad.
Fruit:
De volgende opdracht was het maken van een monster. Aan de hand van een ballon en papier maché, wat verf en extra elementen mochten we naar eigen creatie en inspiratie een monster creëren.
Het resultaat:
De krastechnieken werden ook nog eens opgefrist. Eerst maken we met vetkrijt een kleurenpalet maken op papier, daarna overschilderen we dit met een kleur naar keuze en dan… krassen maar!
We startten het 2de semester met het beschilderen van een koffer. Ook dit was volledig naar eigen creatie en inspiratie. Ik koos ervoor om de bloem te laten terugkeren op de voor- en achterkant, zodat de beide kanten iets met elkaar te maken hadden.
Deze dieren leerden we ook tekenen op verschillende soorten papier. Er werd gebruik gemaakt van vetkrijt, kleurpotloden, houtskool, waterverf en ecoline. Op het einde van het 2de semester werden we getest, tijdens het tekenen van deze dieren, op een schoolbord.
|
Schaap/lam met vetkrijt |
|
Een met ecoline |
|
Gans met waterverf |
|
Geit met vetkrijt |
|
Haan met ecoline |
|
Hond met kleurpotlood |
|
Koe met waterverf |
|
Paard met vetkrijt |
|
Varken met kleurpotlood |
|
Vos met houtskool |
|
Poes met houtskool |
|
Konijn met potlood |
Op naar het 2de jaar!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten