dinsdag 7 augustus 2012

Creatie(f)?

Gedurende het 1ste jaar kleuteronderwijs kregen we, tijdens de lessen beeld, volgende opdrachten.
De eerste opdracht was het tekenen van fruit op verschillende manieren: schilderen met bister, met vetkrijt, kleurpotloden en houtskool.
Het moest zo ‘echt’ mogelijk afgebeeld zijn, met alle details.  De diepte en de schaduwen moesten we voldoende weergeven op ons blad.

Fruit:








De volgende opdracht was het maken van een monster. Aan de hand van een ballon en papier maché, wat verf en extra elementen mochten we naar eigen creatie en inspiratie een monster creëren. 

Het resultaat:




De krastechnieken werden ook nog eens opgefrist. Eerst maken we met vetkrijt een kleurenpalet maken op papier, daarna overschilderen we dit met een kleur naar keuze en dan… krassen maar!




We startten het 2de semester met het beschilderen van een koffer. Ook dit was volledig naar eigen creatie en inspiratie. Ik koos ervoor om de bloem te laten terugkeren op de voor- en achterkant, zodat de beide kanten iets met elkaar te maken hadden.





Deze dieren leerden we ook tekenen op verschillende soorten papier. Er werd gebruik gemaakt van vetkrijt, kleurpotloden, houtskool, waterverf en ecoline. Op het einde van het 2de semester werden we getest, tijdens het tekenen van deze dieren,  op een schoolbord. 

Schaap/lam met vetkrijt
Een met ecoline
Gans met waterverf
Geit met vetkrijt
Haan met ecoline
Hond met kleurpotlood
Koe met waterverf

Paard met vetkrijt
Varken met kleurpotlood
Vos met houtskool
Poes met houtskool
Konijn met potlood
  


Op naar het 2de jaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten